Persoproject

PERSOPROJECT is een sociale fiduciaire die voor haar aangeslotenen diverse administratieve taken uitvoert in verband met sociale en fiscale kwesties die voortvloeien uit het in dienst hebben van personeel. In haar contacten met de administratieve instanties treedt PERSOPROJECT op namens en voor rekening van haar aangeslotenen.

Dit privacybeleid beschrijft de manier waarop PERSOPROJECT en zijn dienstverleners (gezamenlijk “het Bedrijf”) omgaan met de persoonsgegevens van (klanten en vertegenwoordigers) van zijn klanten, dienstverleners (leveranciers, handelsvertegenwoordigers, enz.), handelspartners en andere derden in het kader van of in verband met de levering/het gebruik van de websites en platforms van het Bedrijf, in het bijzonder https://persoproject.be/nl/home/ (de “Website”) en de diensten (met inbegrip van producten en goederen) van het Bedrijf, zowel online als offline (bijvoorbeeld in onze kantoren of verkooppunten, tijdens evenementen, enz.), in het bijzonder die welke hierboven zijn beschreven (samen met de Website “de Diensten” genoemd).

Lees dit privacybeleid aandachtig door.

Het bedrijf behoudt zich het recht voor om dit privacybeleid van tijd tot tijd bij te werken. Alle wijzigingen in dit privacybeleid worden van kracht op het moment dat het bijgewerkte privacybeleid op de website wordt gepubliceerd of er een link naar wordt geplaatst. Raadpleeg de datum van de ‘laatste update’ bovenaan deze pagina om te bepalen wanneer het privacybeleid voor het laatst is bijgewerkt.

 

Categorieën van persoonsgegevens

De Onderneming verwerkt met name de volgende persoonsgegevens:

  • Contactgegevens: Naam, voornaam, contactgegevens (e-mailadres, telefoonnummer, woonadres), geboortedatum, gebruikersnamen en andere gegevens waarmee u kunt worden geïdentificeerd en/of gecontacteerd.
  • Persoonlijke kenmerken: Leeftijd, geslacht, geboortedatum, opleiding, gezinssituatie, foto’s/video’s, voorkeuren, activiteiten en interesses.
  • Transactiegegevens: Post-/factuuradres, transactiegeschiedenis, bank- en financiële gegevens (bijv. kaartnummer of bankrekeningnummer).
  • Gebruiksgegevens en statistieken: gegevens met betrekking tot het gebruik van de Website (verbindingstijd, IP-adres, enz.), navigatiestatistieken en deelname aan de Diensten.
  • Overige gegevens van Diensten: Opmerkingen of interacties in verband met sociale netwerken of Diensten, gegevens verstrekt in het kader van een wedstrijd of deelname aan een evenement (bijv. beurs of tentoonstelling) en andere gegevens van Diensten.


Houd er rekening mee dat in bepaalde omstandigheden het verstrekken van gegevens vereist kan zijn, anders kunnen wij mogelijk niet geheel of gedeeltelijk aan uw verzoek of wettelijke verplichtingen voldoen, of toegang tot onze Diensten verlenen/toestaan. Zo kan toegang tot uw gegevens bijvoorbeeld afhankelijk zijn van het bewijs van uw identiteit.

Doelstellingen van de behandeling

Persoonsgegevens worden gebruikt voor legitieme commerciële doeleinden, waaronder:

  • Levering van of toegang tot de Diensten: Om u de Diensten te leveren die u aanvraagt of waarvan u gebruikmaakt of die op u betrekking hebben, evenals alle informatie en diensten die daarmee verband houden of daarmee samenhangen (bijv. administratieve mededelingen).


Het Bedrijf voert deze activiteit uit om zijn contractuele relatie met u te beheren, met uw toestemming of in zijn gerechtvaardigd belang.

  • Marketing:
    • Om u te informeren over producten, goederen, diensten en promoties die voor u interessant kunnen zijn.
    • Om onze marketing- en klantactiviteiten en marktanalyses te ontwikkelen, bijvoorbeeld met de ondersteuning van marketingbureaus en -bedrijven.
    • Om u in staat te stellen gebruik te maken van functies voor het delen met sociale netwerken en samenwerkingstools.
    • Om u in staat te stellen deel te nemen aan onze wedstrijden en evenementen, zoals beurzen of salons.


Het bedrijf voert deze activiteiten uit met uw toestemming of in zijn gerechtvaardigd belang.

  • Rapportage en statistische analyses:
    • Om een beter inzicht te krijgen in wie onze klanten, dienstverleners en zakelijke partners zijn.
    • Om gegevens te anonimiseren en te gebruiken voor de doeleinden die het bedrijf nastreeft, voor zover het geen persoonsgegevens meer betreft.
    • Voor rapportage en analyse van de productiviteit en rationalisatie van de middelen van het bedrijf.
    • Voor het verbeteren van producten en diensten.


Het bedrijf voert deze activiteiten uit in zijn gerechtvaardigd belang.

  • Andere commerciële doeleinden:
    • Audits, om interne processen te controleren en ervoor te zorgen dat het bedrijf voldoet aan zijn interne doelstellingen en regels, wettelijke, regelgevende, juridische of contractuele verplichtingen.
    • Voldoen aan wettelijke verplichtingen, zoals verzoeken van overheidsinstanties.
    • In geval van een commerciële transactie, bijvoorbeeld bij fusies, overnames, verkopen, herstructureringen, cessies of overdrachten.
    • Het beheer van geschillen en onderzoeken.
    • Andere legitieme belangen van de onderneming: Wanneer hierboven wordt vermeld dat het bedrijf een gerechtvaardigd belang heeft, omvat dit belang met name: het voorkomen van onwettige of lasterlijke feiten, feiten die in strijd zijn met de goede zeden of die de waardigheid van anderen kunnen schaden, de bescherming en ontwikkeling van de economische, commerciële en financiële belangen en goederen van het bedrijf, het nastreven van het maatschappelijk doel, de bestrijding van onrechtmatige praktijken of fraude, de veiligheid en/of de goede technische werking van de informaticasystemen in het netwerk van de onderneming, de fysieke bescherming van de installaties van de onderneming, de controle van het productieproces en het werk, de naleving van de regels die van toepassing zijn op of binnen de onderneming, de voortzetting en het goede beheer van de zaken en de verzoeken van werknemers en derden.


Het bedrijf voert deze activiteiten uit om zijn contractuele relatie met u te beheren, met uw toestemming, in zijn gerechtvaardigd belang of op grond vaneen wettelijke verplichting of bevoegdheid. 

 

Links

De Website kan hyperlinks bevatten naar andere websites, sociale netwerken en samenwerkingstools (“Websites van Derden”). Deze Websites van Derden vallen niet onder de verantwoordelijkheid van het Bedrijf en het Bedrijf wijst elke verantwoordelijkheid af voor het gebruik ervan. Als u persoonsgegevens verstrekt via deze Websites van Derden, of ervoor kiest om via deze Websites met ons te communiceren, vindt deze activiteit plaats op deze Websites van Derden en niet op onze Website. De persoonsgegevens die u verstrekt, worden verzameld en gecontroleerd in overeenstemming met het privacybeleid van deze derden, dat u kunt raadplegen.

Door interactie met websites die betrekking hebben op het Bedrijf, bijvoorbeeld door opmerkingen over het Bedrijf achter te laten, begrijpt u dat het Bedrijf het recht heeft om uw interacties te gebruiken voor de doeleinden die in dit privacybeleid worden beschreven, met name om uw opmerkingen te delen met uw vrienden, familie en kennissen, of om ze op de Website te plaatsen of ernaar te verwijzen.

 

Ontvangers

Het bedrijf kan persoonsgegevens delen met de volgende ontvangers:

  • Categorieën van ontvangers
  • Dienstverleners: Bedrijven die producten en diensten leveren aan het Bedrijf, met name met betrekking tot het beheer van activa, de organisatie van wedstrijden en evenementen, IT- en gegevensbeheer-/opslagsystemen, de levering van goederen, de installatie van apparatuur, gereedschap en infrastructuur, het beheer en de bescherming van knowhow en vermogen, handelsvertegenwoordigers, marketingbureaus en -bedrijven, handelspartners, financiële instellingen, banken en verzekeringsmaatschappijen, handelsverenigingen en andere dienstverleners.
  • Professionele adviseurs: accountants, commissarissen, advocaten, deurwaarders, notarissen, financiële instellingen en andere professionele adviseurs in de landen waar de Onderneming gevestigd is en/of actief is.
  • Overheids- en regeringsinstanties: Entiteiten die toezicht houden op de Onderneming of waaraan de Onderneming onderworpen is, zoals regelgevende instanties, wetshandhavingsinstanties, overheidsinstanties, gerechtelijke instanties, onderlinge maatschappijen, verzekerings- en uitkeringsfondsen en sociale en solidariteitsfondsen.
  • Andere personen: Inclusief uw familie, vrienden en naasten.
  • Zakelijke partners: Derden in het kader van een zakelijke transactie, bijvoorbeeld in geval van fusies, overnames, verkoop, herstructurering, cessie of overdracht.

 

Bronnen

Naast de hierboven genoemde ontvangers kunnen we ook gegevens verkrijgen/uitwisselen:

  • Rechtstreeks bij u online (bijvoorbeeld wanneer u een e-mail naar onze medewerkers stuurt, een gebruikersaccount op de Website aanmaakt indien deze functie u wordt aangeboden, of wanneer u interactie hebt met de Diensten) of offline, bijvoorbeeld tijdens een evenement (bijv. een beurs of tentoonstelling) of een transactie in een verkooppunt.
  • Uit openbare bronnen, zoals opmerkingen die op internet of sociale media zijn geplaatst.


Als u persoonsgegevens van andere personen verstrekt, zoals foto’s of opmerkingen over hen, verbindt u zich ertoe deze personen op de hoogte te brengen van de inhoud van dit beleid en bevestigt u dat u bevoegd bent om deze gegevens aan het Bedrijf te verstrekken.

 

Doorgifte naar derde landen

Uw persoonsgegevens kunnen worden verzonden naar landen die door de Europese Commissie worden erkend als landen die een adequaat niveau van gegevensbescherming bieden. Voor een lijst van deze landen kunt u terecht op de website van de Europese Commissie: https://commission.europa.eu/law/law-topic/data-protection/data-transfers-outside-eu/adequacy-protection-personal-data-non-eu-countries_nl. Bovendien is het mogelijk dat uw persoonsgegevens naar niet-adequate landen worden verzonden. In dat geval zal het bedrijf maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat er passende maatregelen worden genomen, zoals de door de Europese Commissie vastgestelde modelcontractbepalingen om de bescherming van uw persoonsgegevens te waarborgen, die u kunt vinden via de volgende links: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/?uri=CELEX%3A32004D0915 en https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/?uri=CELEX%3A32010D0087.

 

Bewaring

Wij bewaren persoonsgegevens zolang dit nodig of toegestaan is in het licht van de doeleinden waarvoor deze gegevens zijn verkregen en in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving. De criteria die worden gebruikt om onze bewaartermijnen te bepalen, omvatten:

  • De duur van onze relatie met u.
  • Of er een wettelijke verplichting of bevoegdheid is waaraan wij onderworpen zijn.
  • Of het gesprek wenselijk is gezien onze juridische situatie (afhankelijk van de geldende verjaringstermijn, in geval van geschillen of regelgevende onderzoeken, enz.).

 

Uw rechten

Als u toegang wilt vragen tot uw persoonsgegevens, deze wilt laten corrigeren (inclusief aanvullen en bijwerken), verwijderen, beperken of u wilt verzetten tegen het gebruik ervan, of een draagbare versie van uw persoonsgegevens wilt aanvragen, neem dan contact op met het bedrijf via de hieronder vermelde middelen (zie het gedeelte ‘Contact’). Uw verzoek zal worden behandeld volgens de toepasselijke wettelijke regels. Houd er rekening mee dat deze rechten aan bepaalde voorwaarden of zelfs beperkingen onderworpen kunnen zijn. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat we alleen gevolg geven aan een verzoek als het betrekking heeft op persoonsgegevens die gekoppeld zijn aan het e-mailadres dat u gebruikt om ons uw verzoek te sturen, en we kunnen uw identiteit controleren voordat we gevolg geven aan uw verzoek. Evenzo mag het recht op toegang geen afbreuk doen aan de rechten en vrijheden van anderen (bijvoorbeeld als het recht op toegang zou worden gebruikt om informatie te verkrijgen die beschermd is door intellectuele eigendomsrechten of bedrijfsgeheimen). Ook is het mogelijk dat bepaalde gegevens ondanks een verzoek tot verwijdering in onze systemen blijven staan op grond van de bewaarcriteria van het bedrijf.

Bovendien kunt u op grond van het toepasselijke recht een klacht indienen bij een toezichthoudende autoriteit die bevoegd is op het gebied van privacy (een lijst voor Europa is beschikbaar op http://ec.europa.eu/newsroom/article29/item-detail.cfm?item_id=612080). Als u zich bijvoorbeeld in België bevindt, kunt u een klacht indienen bij de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit (website: https://www.privacycommission.be/fr).

Als het bedrijf uw persoonsgegevens verzamelt of verwerkt op basis van uw toestemming, hebt u het recht om uw toestemming op elk moment in te trekken.

U kunt zich ook op elk moment afmelden voor direct marketingberichten (e-mail, sms, enz.) (bijv. nieuwsbrief, productpromoties en evenementen, enz.) door elektronisch contact met ons op te nemen via het e-mailadres dat vermeld staat in de rubriek “Contact”. Houd er rekening mee dat als u ervoor kiest om geen direct marketingberichten meer van ons te ontvangen, wij u mogelijk nog steeds administratieve of wettelijk vereiste berichten blijven sturen, bijvoorbeeld in geval van belangrijke wijzigingen in de Diensten.

Als u deelneemt aan evenementen die door het bedrijf worden georganiseerd, kan er een fotograaf aanwezig zijn om het evenement te fotograferen. Door deel te nemen aan het evenement begrijpt u dat er foto’s van u, uw naasten en uw familie kunnen worden gemaakt. Als u geen foto’s wilt, kunt u dit aan de fotograaf laten weten. Pas ook uw gedrag hierop aan. Poseer bijvoorbeeld niet voor foto’s en ga niet vrijwillig tussen de fotograaf en zijn onderwerpen staan. Als u merkt dat er een foto van u op de Website staat en u wilt niet langer dat deze daar staat, kunt u contact opnemen met het Bedrijf via de middelen die worden vermeld in het gedeelte ‘Contact’ hieronder.

 

Contact

Pour toute question ou plainte relative à la présente politique vie privée, vous pouvez vous adresser à la Société comme suit: Par courrier à PERSOPROJECT – Rue Van Eyck, 44 à 1000 Bruxelles], par email à info@persoproject.be ou par téléphone au 02/646.69.74.